بیماریهای زنان زایمان و نازایی

وب لاگ رسمی دکتر رویا پورقربان جراح و منخصص زنان زایمان و نازایی بورد تخصصی از دانشگاه تهران

بیماریهای زنان زایمان و نازایی

وب لاگ رسمی دکتر رویا پورقربان جراح و منخصص زنان زایمان و نازایی بورد تخصصی از دانشگاه تهران

تبخال تناسلی

تبخال یک عفونت ویروسی است که به صورت زخم اولیه موضعی با تمایل به بهبودی و عود مجدد موضعی تظاهر می کند . عامل عفونی آن هرپس سیمپلکس نوع ۱ و ۲ می باشد . هر دو نوع این ویروسها می توانند آلودگی مجاری تناسلی یا مخاط دهان را باعث گردند .

نوع شماره ۲ این بیماری عامل ایجاد تبخال تناسلی است که خاص بزرگسالان بوده و از طریق ارتباط جنسی منتقل می شود .

تبخال تناسلی ممکن است پس از اولین آلودگی با ویروس و یا در اثر فعال شدن عفونت مخفی ایجاد شده و ممکن است نشانه های بالینی داشته و یا مخفی بماند .

در خانمها محل ابتدائی تظاهر ضایعات ، واژن و دهانه رحم است در حالیکه پس از عود ، زخمها در واژن ، پوست اطراف مقعد ،‌ پاها و باسن ایجاد می شود .

در مردان آلت تناسلی یا ناحیه شرمگاهی محل بروز زخمهاست و همچنین کسانیکه رابطه جنسی غیرمعقول از راه مقعد دارند در آن نقطه ایجاد می شود .

هرپس تناسلی ممکن است در سایر نقاط دستگاه تناسلی اطراف مقعد و دهان زن و مرد ، برحسب رفتار جنسی آنها ، ایجاد شود .

آلودگی درون رحمی به ۳ شکل بالینی تظاهر می یابد : عفونت منتشر که بیشتر کبد را مبتلا می کند ، انسفالیت و عفونتهایی که محدود به پوست ، چشم و یا دهان می شوند . دو شکل اول بیماری اغلب کشنده است .

این شکل عفونت معمولاً با هرپس ویروس شماره ۲ ایجاد می شود ولی هرپس ویروس شماره ۱   نیز می تواند عامل ایجاد آن باشد .

این بیماری گسترش جهانی دارد و در خون ۵۰ تا ۹۰ درصد بزرگسالان پادتن ویروس شماره ۱ وجود دارد ، آلودگی به این ویروس معمولاً قبل از ۵ سالگی اتفاق می افتد ولی در حال حاضر بیشترین موارد بیماری با ویروس شماره ۱ اتفاق می افتد .

روش انتقال :

تماس با بزاق حاملین ویروس شماره ۱ ممکن است مهمترین وسیله انتشار ویروس باشد .

تلقیح ویروس به دستهای کارکنان خدمات بهداشتی ( مثل دندانپزشکان )‌از طریق حاملین ویروس می تواند باعث ایجاد تبخال دست گردد .

آلودگی نوزادان معمولاً هنگام تولد و عبور از مجاری آلوده تناسلی و یا با نسبت کمتری در داخل رحم و یا بعد از تولد اتفاق می افتد .

دور کمون این بیماری بین ۱۲-۲ روز است .

دوره واگیری :

ویروس را می توان ۲ هفته و به ندرت تا ۷ هفته بعد از عفونت اولیه دهان یا دستگاه تناسلی جدا کرد . عفونت اولیه و عود آن می تواند بدون نشانه بالینی باشد . بعد از ابتلا به شکل اولیه و یا عود عفونت ، ویروس برای سالها و احتمالاً  تا آخر عمر بدون وجود نشانه بالینی به طور متناوب از مخاطهای آلوده ترشح میگردد .

قدرت آلوده کنندگی زخمهای عودکرده کوتاهتر از عفونتهای اولیه است و معمولاً ویروس را بعد از ۵ روز نمی توان در آنها یافت .

چون عفونت نوزادان بسیار کشنده است توصیه می شود که در صورتی که آلودگی اولیه مادر در اواخر دوران بارداری ایجاد شده قبل از پاره شدن کیسه آب جنین ، زایمان با عمل سزارین انجام شود .

نوزادان را  باید از تماس با زخمهای گسترده و عفونتهای شدید اولیه ، زخمهای عود کرده و برخورد با ترشحات زخمهای هرپس حفظ کرد .

بیمارانیکه زخم هرپسی دارند نباید با نوزادان ، کودکانی که اگزما یا سوختگی دارند و یا بیماران مبتلا به کاهش ایمنی تماس داشته باشد

تبخال بیماری عفونی مزمنی است که در اثر آلودگی به ویروس هرپس سیمپلکس (HSV) به‌وجود می‌آید و زخم‌ها و تاول‌هایی بر روی پوست ایجاد می‌کند. این زخم‌ها معمولاً بر روی لب‌ها، گونه‌ها، بینی، چانه، ناحیة تناسلی و باسن ظاهر می‌شوند. عفونت غالباً به صورت دوره‌ای ایجاد می‌شود و زخم‌های بدمنظره و دردناکی ایجاد می‌کند.
 «تبخال تناسلی (هرپس ژنیتال) را اولین بار جان آستروک (John Astruc) پزشک پادشاه فرانسه، در ۱۷۳۶، توصیف کرد. پس از آن به‌تدریج آشنایی پزشکان با این ضایعات و انواع تبخال‌های دهانی و تناسلی بیشتر شد تا سرانجام، در ۱۹۲۵، ویروس هرپس سیمپلکس، که عامل این ضایعات است، در آزمایشگاه کشت داده شد.
این ویروس که گسترش جهانی دارد در دو نوع ۱ و ۲ در انسان ایجاد بیماری می‌کند. نوع ۱ اغلب با تبخال‌های دهانی همراه است و ابتلای به آن از سنین پایین شروع می‌شود. به‌طوری‌که ۹۰ درصد افراد تا قبل از ۵ سالگی با ویروس تماس پیدا می‌کنند. ویروس نوع ۲ اغلب تبخال‌های تناسلی ایجاد می‌کند و تماس با آن اغلب در دوران بعد از بلوغ و شروع فعالیت جنسی است. اصولاً تبخال‌های تناسلی جزء بیماری‌هایی هستند که از راه تماس جنسی منتقل می‌شوند.»
بروز علائم بیماری معمولاً ۴ تا ۷ روز بعد از تماس با فرد حامل ویروس یا ترشحات حاوی ویروس است. البته، در اغلب موارد، ابتلا بدون علامت است.
 «شایع‌ترین علامت بیماری، در صورت ایجاد، پیدایش تاول‌های کوچک آبدار در ناحیة تناسلی است که بعداً پاره می‌شوند و زخم‌های دردناکی ایجاد می‌کنند، زخم‌ها خشک می‌شوند و به‌تدریج در چند روز بهبود می‌یابند. برخی افراد ممکن است فقط ضایعاتی قرمزرنگ یا برجسته پیدا کنند و برخی هم، هنگام دفع ادرار، درد داشته باشند. در خانم‌ها ممکن است ترشحات آبکی واژینال هم مشاهده شود. در مجموع می‌توان گفت سوزش ادرار، همراه با ترشحات آبکی شفاف از پیشابراه، غالباً از عوارض عفونت با ویروس تبخال است.»
زخم‌ها معمولاً ۴ تا ۷ روز بعد از اولین عفونت ایجاد می‌شوند و بیمار علائمی شبیه به سرماخوردگی نظیر تب، تورم غدد لنفاوی کشالة ران و کوفتگی دارد. زخم‌های تبخالی معمولاً در اولین ابتلا شدیدترند ولی در دفعات بعدی ابتلا، ضایعات کوچک‌ترند، درد کمتری ایجاد می‌کنند و زودتر بهبود می‌یابند. ضمن اینکه قبل از هر عود بیماری، فرد در ناحیة مبتلا احساس خارش، ضربان یا سوزش دارد و ممکن است دردهایی در لگن یا پاها داشته باشد.
 «تظاهرات تبخال تناسلی در قسمت‌های مختلفی ازجمله آلت تناسلی و بیضه‌ها در آقایان، اجزای دستگاه تناسلی در خانم‌ها، مقعد، پیشابراه، باسن و پاها ایجاد می‌شوند. لیکن باید به‌خاطر داشت که بسیاری از مبتلایان بدون علامت‌اند یا علائم خود را با مشکلات دیگری ازجمله بیماری‌های قارچی، گزش حشرات و هموروئید اشتباه می‌گیرند.»
 عوارض بیماری :

در برخی افراد به دنبال انتشار ویروس به دستگاه عصبی علائمی همچون تب، سردرد، استفراغ و سفتی گردن ۳ تا ۱۲ روز بعد از ضایعات تناسلی ایجاد می‌شود. این حالت اگرچه برای بیمار بسیار ناراحت‌کننده است اغلب اوقات خوش‌خیم است و کاملاً بهبود می‌یابد.
 تبخال‌های تناسلی  جزء بیماری‌هایی  است که از راه تماس جنسی منتقل می‌شوند و «علاوه بر تماس جنسی، تماس پوست با ترشحات تنفسی افراد آلوده باعث انتقال عفونت‌های تبخالی می‌شود. بنابراین افرادی ازجمله دندانپزشکان، کارکنان بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) و آزمایشگاه‌ها در معرض خطر بیشتری برای اکتساب بیماری‌های تبخالی هستند. همچنین انتقال از مادر به فرزند در حین زایمان یکی از راه‌های مهم انتقال بیماری است.»
انتقال ویروس از یک نقطة بدن مثل ناحیة تناسلی به سایر نقاط ازجمله دست‌ها، بازوها، ران‌ها و نیز به دنبال دستکاری دیده شده است. چرا که، ویروس تبخال پس از ورود به پوست از انتهای (پایانه‌های) عصبی خود را به گره‌های عصبی منطقه می‌رساند و در آنجا به زندگی خود ادامه می‌دهد و می‌تواند دوباره خود را به سطوح مخاطی و پوستی برساند و ضایعات جدیدی ایجاد کند و به سایرین نیز منتقل شود. ضایعات تبخالی تمایل به عود مجدد دارند که دفعات عود در افراد متفاوت است و شرایط فردی و وضعیت ایمنی فرد به‌شدت روی آن تأثیر می‌گذارد.
 شیوع بیماری :

 شیوع بیماری در مناطق دنیا متغیر است ، «در امریکای مرکزی و جنوبی، بیماری ۲۰ تا ۴۰ درصد زنان را درگیر می‌کند. یک‌پنجم افراد بالای ۱۲ سال در امریکا به این ویروس آلوده‌اند که تقریباً ۹۵ درصد آنها از ابتلای خود بی‌خبرند. شیوع آن در کشورهای اروپایی ازجمله آلمان ۱۳ درصد، فنلاند ۱۶ درصد، ایتالیا ۱۸ درصد و در انگلیس ۲۰ درصد گزارش شده است. در منطقة جنوب صحرای کبیر افریقا، شیوع بیماری از ۳۰ تا ۸۰ درصد در زنان و ۱۰ تا ۵۰ درصد در مردان متغیر است. در تانزانیا، ۳۹ درصد و در استرالیا ۱۵ درصد گزارش شده است. در کشورهای آسیایی ازجمله بنگلادش ۱۲ درصد، ژاپن ۷ درصد، فیلیپین ۹ درصد و هند ۱۴ درصد شیوع دارد. به‌نظر می‌رسد در کشورهای آسیایی درحال‌توسعه شیوع بیماری کمتر و بین ۱۰ تا ۳۰ درصد متغیر است.»
در ایران، هرپس تناسلی کمتر مورد توجه قرار گرفته است. لذا، مطالعات در زمینة بیماری محدود است. در ۱۳۸۰، در مطالعه‌ای که روی اهداکنندگان خون در کرمان انجام شد، شیوع بیماری ۷/۲ درصد گزارش شد. بررسی دیگری که در ۱۳۷۵، در یکی از درمانگاه‌های تهران روی شیوع بیماری‌ها از راه تماس جنسی انجام شد، شیوع ۶ درصد گزارش شد. همچنین، طبق بررسی دیگری در مرکز تحقیقات سازمان انتقال خون ایران در تهران، شیوعی معادل ۴۳/۱۱ درصد تخمین زده شد.

 درمان :

 «پس از معاینه و انجام بررسی‌های ضروری پزشک، تبخال تناسلی را می‌توان با داروهای ضد ویروس موجود درمان کرد. درمان معمولاً به صورت خوراکی است و در اولین بار ابتلا برای ۷ تا ۱۰ روز و در موارد عود حدود ۵ روز انجام می‌شود و باعث کوتاه شدن دورة بیماری و بهبود سریع‌تر ضایعات می‌شود. در افرادی که به‌طور مکرر دچار ضایعات تبخال تناسلی می‌شوند، می‌توان از درمان طولانی‌مدت نگه‌دارنده برای مدت طولانی ۳ ماه تا یک سال، بسته به شرایط فرد، استفاده کرد. این درمان‌ها به مهار بیماری کمک می‌کنند، ولی باعث درمان قطعی یا ریشه‌کنی ویروس نمی‌شوند.»
 پیشگیری:

  از طریق اجتناب از تماس‌های جنسی پرخطر و مشکوک، اجتناب از بی‌بندوباری جنسی و داشتن شرکای جنسی متعدد، اجتناب از تماس جنسی هنگام فعال بودن ضایعات، و استفاده از کاندوم در حین تماس جنسی مؤثر می‌دانند، چرا که هنوز واکسنی برای این بیماری وجود ندارد و بیشترین تأکیدها روی پیشگیری از ابتلا به آن است. هرچند که تحقیقات گسترده در زمینة تهیة واکسن مؤثر همچنان ادامه دارد.
 «۲۲ درصد زنان باردار به صورت بی‌علامت به ویروس تبخال تناسلی آلوده‌اند و ۲ درصد آنان در دوران بارداری مبتلا می‌شوند. از آنجا که بیماری در اغلب موارد بی‌علامت است، بیش از ۹۰ درصد این افراد از ابتلای خود بی‌اطلاع‌اند. انتقال ویروس به جنین در حین زایمان و عبور از کانال زایمانی صورت می‌گیرد. برخی از متخصصان معتقدند، به منظور پیشگیری از انتقال عفونت از مادر به جنین، بهتر است زایمان این زنان به صورت سزارین باشد، در صورت ابتلای مادر در سه‌ماهة آخر بارداری، درصد احتمال انتقال به جنین بسیار بالاست. عفونت نوزادی با درگیری پوست، چشم، دهان، آسیب دستگاه عصبی مرکزی و دیگر اعضای داخلی، محدودیت رشد جنین و حتی مرگ جنین همراه باشد. اگر درمان سریع و به‌موقع آغاز شود، ممکن است از آسیب‌های بعدی پیشگیری کند یا از شدت آن بکاهد.» 

 

جهت مشاهده تصاویر به بخش گالری تصاویر مراجعه نمایید

نظرات 12 + ارسال نظر
دکتر رحمت سخنی سه‌شنبه 18 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 12:42 ب.ظ http://www.rs272.parsiblog.com

سلام همکار گرامی خسته نباشی از سایت خوب شما دیدن کردم بسیار خوب و قابل تحسین است از شما دوست عزیز دعوت میکنم از سایتهای بسیت و سه گانه پزشکی و غیره اینجانب به آدرسهای زیردیدن واینجانب را راهنمایی ودر صورت سایت شما را در ژانل اصلی سایتها لینک و از مطالب شما با ذکر نام نویسنده و منبع استفاده نمایم .خداحافظ به امید سرافرازی شما
دکتر رحمت سخنی از اورژانس مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) ارومیه مرکز آذربایجان غربی
سایت اطلاع رسانی و مشاوره پزشکی دکتر رحمت سخنی
http://www.rs272.com/
سایت اصلی اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی
http://www.rs272.parsiblog.com/
سایت پزشکی عمومی دکتر رحمت سخنی
http://www.sahand2721.parsiblog.com/
سایت پزشکی تخصصی دکتر رحمت سخنی

http://www.sahand2722.parsiblog.com/
سایت پزشکی فوق تخصصی دکتر رحمت سخنی
http://www.sahand2723.parsiblog.com/
سایت داروسازی دکتر رحمت سخنی
http://www.sahand2724.parsiblog.com/
سایت دندانپزشکی دکتر رحمت سخنی
http://www.sahand2725.parsiblog.com/
سایت طب سنتی و مکمل دکتر رحمت سخنی
http://www.sahand2726.parsiblog.com/
سایت طب نظامی دکتر رحمت سخنی

http://www.sahand2727.parsiblog.com/

سایت طب ورزشی دکتر رحمت سخنی

http://www.sahand2728.parsiblog.com/

سایت خاطرات و تاریخ پزشکی دکتر رحمت سخنی

http://www.sahand2729.parsiblog.com/

سایت گوناگون دکتر رحمت سخنی

http://www.sahand27210.parsiblog.com/

سایت طراحی سایت و وبلاگ دکتر رحمت سخنی

http://www.sahand27211.parsiblog.com/

سایت طب سالمندان دکتر رحمت سخنی

http://www.sahand27212.parsiblog.com/

سایت طب مذهبی دکتر رحمت سخنی

http://www.sahand27213.parsiblog.com/

سایت طب پزشکی قانونی دکتر رحمت سخنی

http://www.sahand27214.parsiblog.com/

سایت طب اورژانس دکتر رحمت سخنی

http://www.sahand27215.parsiblog.com/

سایت طب هسته ای دکتر رحمت سخنی

http://www.sahand27216.parsiblog.com/

سایت پرسش و پاسخ پزشکی دکتر رحمت سخنی

http://www.rs272.com/

سایت پزشکی دکتر رحمت سخنی دربلاگفا

http://www.sahand272.blogfa.com/

سایت پزشکی دکتر رحمت سخنی در سرویس وبلاگ دهی آریانا افغانستان در آلمان

http://rs272.aryanablog.com/

WEST AZARBIJAN URMIA--Dr.RAHMAT SOKHANI

رها یکشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 03:22 ب.ظ

سلام یه سوال داشتم پاسخ بدین ممنون میشم.
اگر لبهای کوچک دستگاه تناسلی زن کامل در لبهای بزرگ قرار نگرفته باشد و بدون باز شدن لبهای بزرگ قابل دیدن باشد طبیعی است؟

معلومه که طبیعی هست
دیگه اینقدر سخت نگیرید

بیتا شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 04:36 ق.ظ

با سلام
من 35 سال دارم و با نامزدم ازدواج جنسی داشتم .هفته گذشته تب شدید با بدن درد گرفتم که دکتر پنی سیلین داد 3 تا زخم خراش مانند هم روی لبهای بزرگ دستگاه تناسلیم ایجاد شده بود ودکتر تشخیص تبخال تناسلی داد .2 روز قرص 400 میل آسیکلویرروزی 5 تا خوردم و با پمادتتراساکلین وآسیکلو یر موضعی و بعد از 2 روز تمام دهانم احساس سوزش میکردم واحساس میکردم که آ ب میان بافتی اعضا. سرم زیاد شده حتی دستگاه تناسلیم هم می سوخت داروهارو قطع کردم علائم از بین رفت .به دکتر زنان مراجعه کردم بدون معاینه و به دلیل اینکه ازدواج رسمی نداشتم منو به پزشک پوست ارجاع داد ومن هنوز نمی دانم که واقعا این بیماری را دارم یا نه الان هم بعد از گذشت 7 روز زخمها تقریبا خوب شده اند ولی من کاملا در نگرانی مانده ام لطفا من را راهنمایی نمایید و اگر لازم است به شما مراجعه نمایم منتظر جوابتان هستم فقط نمی دانم کجا جواب میدهید ای میلم یا در وبلاگتان با تشکر
(در ضمن وبلاگتان خیلی عالیست . من عکسها را دیدم زخمهام شبیه هیچ کدام نبود)

تب خال تناسلی که کاملا ضایعات گرد و تاولی داره و بعد که پوستش میره حالت زخم گرد رو داره با اینن خراشهایی که گفتین تب خال نبوده برای همین هم گفتن برید دکتر پوست چون پوستی ها تو این چیزا تشخیصشون از ما ها بهتره
در هر صورت قبل از اینکه زخمها کاملا خوب بشن یه دکتر زنان دیگه یا دکتر پوست مراجعه کنید
من متاسفانه ایران نیستم وگرنه میدیدمتون
نگران نباشید ولی بهتره یه معاینه دقیق بشین تا مطمئن بشید چی بوده

hoda یکشنبه 10 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 03:24 ب.ظ

سلام با توجه به عکس های مربوط به تبخال تناسلی سال قبل به این عارضه دچار شدم ولی رفتار پر خطر ی نداشتم در ضمن از کاندوم هم استفاده کردم .امسال مجدد علائم اولیه تبخال را دیدم آیا احتمال دارد آلودگی از طریق کاندم باشد .راه پیش گیری چه و آیا این ویروس در بدن می ماند .متشکرم از کمکتان .

پدرام سه‌شنبه 19 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 11:06 ق.ظ

سلام ببخشید خانم بنده بعد از 6 سال که از ازدواجمون گذشته و خیلی مواظب بودیم متأسفانه مبتلا شده و دکتر فقط آسیکلوویر نوشتتند براشون لطف کنید به مابگین چکار میتونیم بکنیم آیا داروی دیگری نیست و ضمنا بهمون گفتند بعد از هر بار دوره پریودی یا تماس جنسی این مشکل بوجود می آید خواهشمندم راهنمایی بفرمائید ممنون میشم

پدرام سه‌شنبه 19 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 11:09 ق.ظ

ببخشید باز مزاحم شدم منظورتون ا ز داروی ضد ویروس موجود در بازار چیست و چگونه میشود از آن در درمان تب خال تناسلی استفاده کرد؟

وبلاگ مهندسی پزشکی - معرفی یکشنبه 15 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 05:05 ب.ظ http://www.medicblog.blogfa.com

سلام
لینک کنید تا بدینوسیله امکان دسترسی عده بیشتری از علاقه مندان مهندسی پزشکی به
www.MedicBlog.blogfa.com
فراهم آید.

وحید یکشنبه 27 دی‌ماه سال 1388 ساعت 10:43 ب.ظ

وقت به خیر
من از همسر اولم مبتلا به تبخال تناسلی مبتلا شدم که بعد از ازدواج دومم متاسفانه به همسر دومم منتقل شد و دچار ایجاد تاولهای چشمه ای در فاصله های نا منظم و گاها بسیار دردناک شد که معمولا بعد یا همزمان با پریود ماهانه بود یا بعد از نزدیکی رخ میداد.با کوتاه کردن زمان نزدیکی و زیاد کردن فاصله نزدیکیها تا حدودی این مشکل کنترل شد ولی قطع نشد.پزشک ایشان مدعی بود که ممکن است بعد از یک یا دو سال این مشکل کمتر و کمتر و در نهایت محو میشود و همچنین مدعی بود که با حضور در اتاق عمل (با دریافت مبلغ ...میلیون تومان)همسرم قادر خواهد بود که به صورت عادی زایمان کند و مشکلی برای خود و کودک رخ ندهد.
از زمان ابتلای همسرم و ازدواج ما 4 سال میگذرد و با مشورت پزشک جدید ایشان که به تازگی از کانادا برگشته مارا راهنمایی کردند و فرمودند برای کودک و مادر مشکلی در صورت انجام زایمان طبیعی رخ نمیدهد.
همسر من هم اکنون 21 هفته از بارداریشان میگذرد و فرزند پسر ما هم از شرایط جنینی فوق العاده مطلوبی برخوردار است و خوشبختانه در چند ماهه اخیر علایمی از تاول دیده نشده و البته در طول دوران بارداری تنها 3 بار نزدکی داشتیم و و همسرم شدیدا مایل به انجام زایمان طبیعیست پس از خواندن اطلاعات کاملی که شما در این باره ذکر کرده اید بار دیگر دچار دغدغه فکری شدم که ایا زایمان عادی برای مادر و کودک مخاطره امیز است یا خیر و ایا حضور پزشک در زمان زایمان میتواند کمکی به این ماجرا بکند و در صورتیکه کودک الوده شود چه طبعاتی برای او دارد؟ایا او و همسرش نیز دچار این مشکل خواهند شد؟ایا عارضه های پوستی شدیدی برایش بوجود می اید؟ایا حضور پزشک در اتاق عمل میتواند به این موضوع کمک کند؟ای ممکن است با گذشت زمان مشکل مرتفع شده باشد؟
با سپاس از زمانی که به من دادید.

با سلام
با توجه به مطالبی که نوشتید
اگر تعداد دفعات عود علائم باست میتوانید درمان نگهدارنده با داروهای ضد ویروسی انجام دهید تا حد اقل در زمان نزدیک زایمان این عود مجددا اتفاق نیفتد. در مورد زایمان و خطرات ان ...اگر در زمان شروع دردهای زایمانی ضایعه فعال هرپس تناسلی وجود داشته باشد نباید زاینان طبیعی انجام دهند و حضور پزشک کمک خاصی ندارد
خطرات زایمان طبیعی نیز مربروط به بلع ترشجات واژن الودم به ویروس توسط جنین در هنگام زایمان و عبور از کانال زایمانی و در نتیجه ابلا نوزاد به بیماری ویروسی است که در مورد نوزاد متاسفانه عفونت مغزی رخ میدهد و نگرانی از این بابت است نه از این که در اینده خود یا همسرش مبتلا شوند!
در هر حال .....اگر ضایع فعالی بود حتما سزارین و در غیر اینصورت زایمان طبیعی ///توصیه میشود.
موفق باشید

shima جمعه 2 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 09:48 ب.ظ

پیشاپیش از شما و همه افرادی که از این سایت استفاده می کنند عذر خواهی می کنم.
سلام خو ب هستید؟ ببخشید از اینکه مزاحم شدم اما خیلی نگران بودم و راستش الان 40 روزه که دارم از نگرانی می میرم و دیگه نمی تونستم تحمل کنم تصمیم گرفتم سوالمو از شما بپرسم البته تو سایت گذاشتم اما کسی هنوز جوابمو نداده انقدر حالم بده نتونستم تحمل کنم و به شما پیغام دادم خواهش می کنم کمک کنید.


من آزمایش وی دی آر ال دادم و جواب آنرا نوشته " نان ری اکتیو" یعنی چی؟ یعنی بیماری ندارم؟
دوم اینکه می خواستم بدونم وقتی این آزمایش رو می دیم کدام بیماریهای مقاربتی رو تحت پوشش قرار می ده( منظورم اینکه که نشون می ده کدوم بیماریها رو نداریم چون وقتی از آزمایشگاه پرسیدم چند تا اسم برد که اصلا نمیدونستم منظورش چیه)


یه سوال دیگه هم داشتم ببخشید که انقدر جسارت می کنم و این سوالو می پرسم. راستش من 7 ماه پیش با دوست پسرم 2 بار رابطه دهانی(بدون کاندوم) داشتیم و یک بار هم لاپایی و هیچ دخولی نه مهبلی و نه مقعدی صورت نگرفته. و حدود 40 روز پیش هم با دوست پسر جدیدم (دیگه باهاش نیستم) دیگه رابطه داشتم اونهم هم دهانی(بدون کاندوم) بود و هم لاپایی باز بدون دخول. می خواستم بدونم ممکنه من هرپس تناسلی گرفته باشم؟ یا زگیل تناسلی؟ من چه جوری بفهمم که از ناحیه گلو بیمار شده ام یا نه؟ دارم دیوونه می شم خیلی حالم بده؟ الان این آزمایشی که دادم کدوم بیماریها رو برام نشون می ده که دارم یا نه؟ خواهش می کنم کمکم کنید. دکترم گفته تو زگیل تناسلی نگرفتی اما خودم از نظر هرپس و اینکه گلوم و دهانم مشکل پیدا کرده باشه می ترسم. یا می ترسم ویروس بدون دخول وارد وا‍ژن یا مقعدم شده باشه و من از نظر مقعد یا دهانه رحم بیمار شده باشم. چی کار کنم. خواهش به دادم برسید. خیلی می ترسم هر روز گریه می کنم از خدا می خوام اگرم من مریضم خانوادمو مریض نکنم اونا هیچ گناهی ندارن. من ممکن باعث مریضی خانوادم بشم؟ دارم می میرم. چی کار باید بکنم؟ خودم دانشجوی روانشناسیم با این اوضاع دارم هم افسره می شم هم دچار اختلالت جنسی می شم. دارم می میرم .

واقعا شرمندم که اینارو پرسیدم انقدر حالم بده که مجبور شدم از شما بپرسم. انقدرا که نوشتم دختر بد و کثیفی نیستم. ببخشید.

ازمایشی که دادی نشون میده که شما مبتلا به بیماری مقاربتی (سیفلیس نیستید ) در مورد بقیه سوالات حدود دو هفته بعد از مقاربت مشکوک و در مورد ایدز شش ماه بعد میتونید ازمایش خون بدید تا وجود انتی بادی در خون مشخص شود . همانگونه که از اسمشان هم پیداست اینها بیماریهای مقاربتی هستند و مهمترین راه انتقال انها از طریق سکس میباشد لذا نگران خانواده خود نباشید. و در تمام موارد حتما از کاندوم استفاده کنید.

shima یکشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 08:51 ق.ظ

ممنون خان دکتر از اینکه سریع پاسخم را دادید. راستش من ۴۰ روز پیش تصمیم گرفتم که دیگه این اشتباه بزرگ رو مرتکب نشم و قول دادم دیگه هیچ وقت این کارو انجام ندم. اما از اون روز همش یه سری افکار به ذهنم می یاد که بعدا اگر تونستم بهتون می گم اما این مورد آخریش بود که رفتم آزمایش دادم. راستش از اون روزی که وسواس افتاده تو جونم که نکنه بیماری مقاربتی داشته باشم(از دو هفته پیش) دارم دیوونه می شم. رفتم پیش دکترم گفت لزومی نداره آزمایش زگیل تناسلی بدی و فقط گفت آزمایش وی دی آر ال رو بدم. معاینه هم کرد گفت که ترشحاتی که داری طبیعی ای مشکلی نیست. یکم خیالم راحت شد اما الان دو روزه که دوباره دارم دیوونه م یشم می گم نکنه مشکل دیگه داشته باشم و باید آزمایش دیگه ای بدم. دیشب هم احساس کردم که زیر شکمم دقیقا بالا آلتم( نمی دونم باید بگم کجا اما جایی که موهای زائد رشد می کنه ) زیر پوستم دونه های سفید می بینم. حالا نمی دونم که واقعا من می بینم یا هر چیزی رو به اون مسئله بیماری مقاربتی ربط می دم. حالا اگر امکان داره منو راهنمایی کنید و بفرمائید که من لازمه آزمایش دیگه ای بدم با توجه به اینکه دخول مهبلی و مقعدی نداشتم و اینکه اگر واقعا دونه های زیر پوستی سفید ببینم این نشونه چیه؟ آیا مریضم؟ البته باید بگم که این دونه ها اصلا قابل لمس نیستند و حتی زیر دست هم نمی آیند و حتی من مطمئن نیستم که وجود داشته باشد اما اگر باشه نشونه چیه؟

من فکر میکنم شما بیشتر حساس شدید و اصولا این چیزها نشانه عفونت نیست . اگر هم مراجعه پزشکی داشته اید پس بیخود نگران نباشید

حسن پنج‌شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 04:24 ب.ظ

shorooeyek ehsas: سلام دنبال یه خانم بیوه یا دختر برا ازدواج میگردم با توجه به شرایطی که دارم09189003727

سحر دوشنبه 22 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 04:32 ب.ظ

سلام ببخشید من میخاستم بپرسم با سکس لاپایی و بدون اومدن منی احتمال انتقال ایدز هست با سکس دهانی چطور البته فقط یه بار بوده و نمیدونم که طرفم همچین موردی داره یانه فقط میدونم رابطه زیاد داره و احتمالم میدم از کاندوم استفاده نمیکنه چون خوشش نمیاد!!!!!!دکترم هست توروخدا به ایمیلم جواب بدید من از سایت بلد نیستم پیگیری کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد